wtorek, 26 stycznia 2016

Sposób na samodzielne uzdatnienie wody


Woda jest najważniejszym elementem zbilansowanej, codziennej diety. Zastąpienie wody czym innym jest niemożliwe, dlatego właśnie należy szczególną wagę przywiązać nie tylko do ilości, którą codziennie spożywamy, ale także do jej jakości.

Popularna kranówka jest tym rodzajem wody, z którym mamy do czynienia najczęściej. Choć jest ona zdatna do spożycia to wiele osób jej nie ufa. Najczęściej padające pod adresem wody oskarżenia dotyczą zawartości chloru, zanieczyszczeń powstałych z powodu starej infrastruktury wodociągowej oraz z powodu stopnia jej twardości.

Oczywiście stan jakościowy wody poprawił się na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Najwięcej wątpliwości budzi twardość wody, która jest niszcząca dla domowych urządzeń AGD i najczęściej kończy ich działanie. Twarda woda pozostawia po sobie widoczny gołym okiem osad z kamienia. Na to jednak znaleziono sposób. Z osadem można sobie radzić za pomocą powszechnie dostępnych środków usuwających osad z kamienia.Więcej o problemach związanych z użytkowaniem twardej wody poczytać można na stronie: https://www.filtry-do-wody.info/praktyczne-informacje-o-twardej-wodzie/.

A co z wpływem twardości wody na zdrowie i kto powinien na siebie uważać? Powinny uważać szczególnie osoby w podeszłym wieku oraz osoby cierpiące na dolegliwości związane z nerkami. Również rodzice opiekujący się małymi dziećmi powinni raczej unikać stosowania wody kranowej w ich codziennej diecie.

Co czynić by jakość wody pitnej była wyższa? Sposoby na domowe uzdatnianie wody są bardzo proste i dostępne dla każdego. Wystarczy wyposażyć się w filtry do wody. Najprostszym rodzajem filtrów są te w kształcie dzbanków. Mają one wymienny wkład z węglem aktywnym oczyszczającym wodę z osadu, a także ze sporej ilości związków mineralnych, które wpływają na powstawanie kamienia. Dla osób poszukujących wydajniejszych rozwiązań doradzane są filtry na kran oczyszczające wodę na bieżąco.

2 komentarze:

  1. Ja mam u siebie na działce zastosowane różne filtry i oczywiście jeśli chodzi o kanalizację to wtedy pojawia się szambo. Dzięki firmie https://www.stankan.pl/ mogę bez najmniejszego problemu dbać o prawidłowy stan całej instalacji kanalizacyjnej. Tak samo jeśli pojawi się jakaś awaria to miałem również okazję korzystać z usług tych fachowców.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja mam u siebie odpowiedni uzdatniacz i jestem zdania, że wystarcza mi on całkowicie. Najbardziej jestem zadowolona z faktu, że hydraulik z firmy https://hydraulik.wroclaw.pl/instalacje-i-uslugi/instalacje-sanitarne/ wykonał u mnie wszelkie podłączenia instalacji sanitarnej.

    OdpowiedzUsuń