piątek, 10 kwietnia 2015

Selektywne oczyszczanie wody


Uzdatnianie wody to wieloetapowy proces selektywnego oczyszczania wody z niepożądanych związków czy zanieczyszczeń. Najprostsze rozwiązania składają się z filtrów przepływowych o wkładach filtracyjnych jednego rodzaju (np. filtr z wkładem mechanicznym, węglowym).

Stopnie filtracji można oczywiście łączyć uzyskując lepsze efekty poprzez zwiększenie zakresu usuwanych substancji (większa ilość wkładów filtracyjnych), poprawienie wydajności filtra (równoległe łączenie filtrów) lub zwiększenie dokładności filtracji (szeregowe ustawienie filtrów). Pierwszym etapem uzdatniania wody powinna być zawsze filtracja mechaniczna usuwająca zanieczyszczenia takie jak cząstki piasku, drobiny żelaza, kamienia kotłowego itp. Proces ten poprawia żywotność dalszych elementów stacji filtracyjnej, wydłuża wymiany wkładów czy złóż filtracyjnych oraz chroni mechaniczne elementy instalacji filtrującej.

3 komentarze:

  1. W sumie warto oczyszczać wodę jeśli dostajemy ja z wodociągów. Natomiast gdy mamy własną studnię i pompę głębinową https://www.dostudni.pl/ to jestem przekonana, że taka woda nadaje się bezpośrednio do spożycia.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja również jeszcze takich rozwiązań u siebie w domu nie mam, ale jestem za to zdania, że na pewno takie prace powinien wykonać hydraulik. Uważam, że warto jest odezwać się do hydraulika z http://hydraulik-lodz.pl/ i jest to jak dla mnie jedna z najlepszych opcji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako właściciel małej firmy produkcyjnej, często zmagam się z problemami maszyn. Ostatnio skorzystałem z usług https://hydro-dex.com/serwis-hydrauliki-silowej-i-naprawy-maszyn-przemyslowych-slask/ i byłem zadowolony z wyniku. Czy ktoś inny korzystał z ich serwisu maszyn przemysłowych?

    OdpowiedzUsuń